Köpvillkor
Välkommen som kund hos SoMooi Lifestyle!
Ansvarig för SoMooi Lifestyle nätbutik är Africa Experts Oy, Svarvarsstigen 16 , 65410 Vasa , FO-nummer : 2519382-2.
SoMooi Lifestyle förbehåller sig rätten att ändra våra köp- och leveransvillkor och rätten till avvikelser i lagerhållningen.
Innan kunden gör en beställning i SoMooi Lifestyle nätbutik bör kunden läsa igenom dessa villkor.
Produkter och produktpriser
Produktens pris finns utskrivet i euro i samband med produktbeskrivningen. Produktens pris innehåller mervärdesskatt.
Skatteprocenten syns i köpkorgen och i orderbekräftelsen.
Nätbutikens produkter levereras enbart inom Finland, i detta skedet.
I det fall du önskar få något levererat utomlands ber vi att du tar kontakt med oss på e-postadressen info@somooilifestyle.fi så räknar vi ut frakt-/postavgiften separat.
Betalningssätt
Då du har de produkter du vill köpa i köpkorgen klickar du på ”Gå till kassan”, kontrollerar att dina valda produkter stämmer och följer därefter anvisningarna. Betalning sker via Klarna Checkout antingen genom kortbetalning eller faktura.
På Klarna Checkout-tjänsten kan kunden behändigt identifiera sig genom att svara på ett antal enkla frågor och sedan välja det betalningssätt som passar bäst (faktura, delbetalning, nätbank eller kreditkort). Alla betalningssätt är trygga och säkra. Genom att använda Klarna Checkout-tjänsten godkänner kunden Klarna Bank AB:s villkor (nedan ”Klarna”), vilka hittas här: https://www.klarna.com/fi/ehdot/
Vid frågor gällande betalningen ombeds kunden vänligen kontakta Klarnas kundservice direkt. Kontaktuppgifter och annan nödvändig information fås på adressen: https://www.klarna.com/fi/asiakaspalvelu.
Beställning av gåvor
Vid beställning har du möjlighet att fylla i en annan mottagaradress, om du t.ex. vill beställa en gåva och sända produkten direkt till gåvans mottagare.
Meddela i kassan att det handlar om köp av gåva. Du kan också skriva en hälsning till mottagaren.
Leveranser
Vi skickar din beställning så fort som möjligt efter registrerad betalning, ofta redan inom ett dygn efter att din order har kommit in.
SoMooi Lifestyle står inte för Postis eller Matkahuoltos eventuella förseningar i samband med leverans av din order.
Nätbutiken visar om produkten finns i lager och vi gör vårt bästa för att hålla informationen uppdaterad.
Om produkten du köpt tyvärr är slutsåld, meddelar vi dig om det omgående.
Fraktkostnader
Din beställning levereras till den leveransplats du valt eller hemleverans till den adress du angivit. Fraktkostnaden betalas i samband med att du betalar för dina köpta produkter. Välj i kassan det leveranssätt du vill ha. Vi levererar produkter i hela Finland. Leveranserna sker tillsammans med Posti och Matkahuolto. Fraktkostnaderna innehåller även packningskostnader och moms 24%.
- Fraktavgift med Posti eller Matkahuolto är 6,90€. Beställningar över 80€ levereras fraktfritt inom Finland. Posti och Matkahuolto sänder paketet så nära din adress som möjligt. När paketet levereras får du en försändelsekod per e-post var du kan följa ditt paket. Du får ett meddelande när ditt paket kan hämtas per textmeddelande eller e-post. Obs! Paketets förvaringstid är 7 dagar.
- Fraktavgift för hemleverans är 12,90€. Välj detta alternativ om du vill ha din leverans direkt till hemmet. Om du väljer hemleverans ber vi dig fylla i din telefonnummer så att posten kan vara i kontakt med dig gällande tidpunkt för leverans. Hemleverans gäller endast fasta Finland där det finns vägförbindelser.
- Vi sänder inga leveranser som brev, eftersom man från posten inte får försendelsekoder på brev och då inte kan följa leveransen.
Returnering av produkter
För oss på SoMooi Lifestyle är det viktigt att du är nöjd med produkterna du har beställt. Om produkten ändå inte lever upp till den standard du önskat har du enligt konsumentskyddslagen 14 dagars returrätt. Du observerar väl att produkten endast kan returneras om den är oanvänd, försäljningsbar och alla delar finns kvar. Produktens ursprungspaketering får inte vara förstörd och den ska se ut på samma sätt som när du tog emot produkten. Din beställda produkt ska returneras utan dröjsmål och senast 14 dagar efter att du gjort en returnering per e-post.
När du vill returnera en produkt gör du på följande sätt:
– meddela oss om att du vill göra en returnering på e-postadressen info@somooilifestyle.fi
I meddelandet bör finnas samtliga uppgifter:
– köparens namn
– köparens address
– information om den returnerade produkten/produkterna
– eventuell information om söndrig produkt eller fel produkt
– köparens kontonummer i IBAN-format
Packa returneringen varsamt och på ett sådant sätt att de inte förstörs under leveransen. Paketera produktens ursprungspaketering i en låda, t.ex. i lådan produkten levererades i. När vi mottagit det returnerade paketet och produkten är i det skick som tidigare nämnts returnerar vi pengarna tillbaka till ditt konto. Returnering är för kunden gratis, men vi betalar inte tillbaka eventuella fraktkostnader i samband med köpet av produkten.
Du observerar väl att om du inte hämtar din beställning gäller inte returneringsvillkoren. Om du inte hämtar ditt paket från posten och det returneras till oss tillkommer en returavgift på 10,90€ för hanteringskostnader.
Återbetalning
Vi gör en återbetalning inom 7 vardagar efter att vi fått in ditt e-post gällande returnering, förutsatt att vi mottagit de returnerade produkterna eller att du kan bevisa att du skickat produkterna. Återbetalningen sker på det betalningssätt som du använt vid köpet. Om din beställning har överskridit gränsen för fri frakt vid beställning men efter returnering inte längre uppfyller de kraven kommer vi lägga till fraktkostnaden. Vi återbetalar inte fraktkostnaden för hemleverans.
Vid kortbetalning återbetalas summan till samma kort som använts vid betalning. Om du har betalat via nätbetalning är det extra viktigt att du meddelar ditt kontonummer så att vi kan återbetala summan till ditt bankkonto.
Byte av produkt
Om du vill byta en produkt till en annan, måste du göra en ny beställning. Returnera din beställda produkt normalt enligt anvisningarna för returnering. Fraktkostnader tillkommer alltid vid nya beställningar.
Byte av felaktig produkt
Om den levererade produkten har något fel kan du göra en felanmälan av produkten till info@somooilifestyle.fi . På samma gång ber vi dig informera oss om du vill returnera produkten, om du vill ha pengarna tillbaka eller om du vill att vi sänder en ny produkt som ersätter den felaktiga. Vid återbetalning ber vi dig meddela kontonummer.
Oförutsägbara händelser
Vid force majeure skjuts våra förpliktelser upp. Exempel på force majeure kan vara krig, strejker, sjukdom hos personalen, transportstörningar, import/exportförbud, oavsett om detta förekommer hos oss som företag eller hos våra leverantörer. Om force majeure råder längre än en månad har kunden såväl som vi rätt att häva avtalet utan någon skyldighet att betala skadestånd.
Övrigt
Vi ber dig vänligen kontakta oss på e-postadressen info@somooilifestyle.fi i det fall du har ytterligare frågor eller något är oklart.
Vi önskar dig trevliga shoppingstunder!